در حال بارگزاری

درآمدزایی با جوجه کشی از طوطی و طیور


درآمدزایی با جوجه کشی از طوطی و طیور


جوجه کشی یکی از شغل های پردرآمد و زودبازده 


شاید شما هم در این فکر باشید که یک شغل با در آمد بالا و البته بازدهی سریع راه اندازی کنید ؟ والبته شاید شما نمی دانید که یکی از راه های رسیدن به چنین شغل و درآمدی می تواند جوجه کشی تخم نطفه دار انواع طیور و عرضه  جوجه و نیمچه به بازار باشد.
برای اینکار شما به سرمایه بالای ندارید و هر فردی نسبت به بوجه و محیطی که در دسترس دارد می تواند اقدام به پرورش انواع طیور باشد ،برای موفقیت در این کار تنها کافیست که شما اصول اصلی پرورش را با درنظر گرفتن نکات اصلی به صورت صحیح رعات کنید.
در این مقاله سعی بر آن شده که شما عزیزان علاقه مند به این رشته را با اصلی ترین نکات پرورش و جوجه کشی آشنا کنیم تا با اطلاعات کامل اقدام به پرورش تخم نطفه دار انواع طیور زینتی ،طیور تخم گذار و گوشتی به صورت خانگی ،سنتی و صنعتی در ابعاد مختلف کنید،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرایند جوجه کشی و سبک های مختلف آن 

جوجه کشی در واقع همان عملی است که در آن تخم های نطفه دار را با استفاده از مرغ های کرچ شده و یا دستگاه جوجه کشی به جوجه تبدیل می کنند.
امروزه با پیشرفت علم و بوجود آمدن دستگاه های هوشمند جوجه کشی ،این فرایند بسیار کنترل شده و با راندمان بالاتری نسبت به روش سنتی انجام می شود.
جوجه کشی می تواند در سبک های متفاوت نسبت به بوجه ،هدف ،وقت و البته میزان محیط در دسترس انجام شود،شغل جوجه کشی می تواند برای یک فرد متناسب با موارد بالا یک شغل دوم و یا شغل اصلی محسوب شود که در هر کدام درآمد مختص به خود را دارد و البته میزان وقت و تلاش خود را می طلبد ،پس بهتر است قبل از هر اقدامی و قدم گذاشتن در این شغل ابتدا شرایط کامل را سنجیده سپس شروع به کار کنید.
جوحه کشی تخم های نطفه دار همانگونه که گفته شد به دو صورت انجام می شود:


جوجه کشی با استفاده از پرنده کرچ شده 


پرنده ها در سال چندین بار به حالت کرچ می روند و برای خابیدن بر روی تخم های نطفه دار آماده می شوند که البته تعداد دفعات این فرایند در پرندگان مختلف متفاوت است . در این زمان شما می توانید تخم های نطفه دار را در زیر پرنده گذاشته و بعد از گذشت چندین روز آنها تبدیل به جوجه میشوند.
این روش جزء روش های سنتی با بازدهی پایین است زیرا گاهی پرنده از لانه بیرون آمده و دیگر بر روی تخم ها نمی خوابد و این به معنی پوچ شدن دوره جوجه کشی خراب شدن تخم های نطفه دار است.


جوجه کشی با استفاده از دستگاه جوجه کشی 


امروزه با بوجود آمدن دستگاه های جوجه کشی عمل جوجه درآوری بسیار پیشرفت و ایمن شده است و البته راندمان این کار نیز بسیار بالا رفته ،مزیت های که یک جوجه کشی صنعتی می تواند نسبت به جوجه کشی های سنتی و با استفاده از پرنده داشته باشد عبارتند از :


1.کنترل بهتر در زمان ،دما و رطوبت دستگاه 
2.بالا رفتن راندمان و تعداد جوجه های که از تخم بیرون می آیند 
3. کاهش ابتلای جوجه های تازه از تخم در آمده به بیماری ها 
4.انجام عمل کندلینگ و جدا سازی تخم های بدون نطفه و از نطفه دار
5.پایین آمار خفگی جوجه ها در زمان هچ 
6. کنترل و افزایش میزان جوجه کشی تخم های نطفه دار در یک زمان 


دستگاه های جوجه کشی در ابعاد متفاوت با کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند که ما توصیه می کنیم در زمان خرید سعی کنی دستگاهی انتخاب کنید که دارای بدنه ای عایق ،موتوری قوی و بردی هوشمند باشد.
هوشمند بودن و پمپ خودکار داشتن دستگاه به شما در بالا بردن راندمان جوجه کشی کمک می کند . دستگاه های جوجه کشی که دارای ضمانت نامه هستند برای خرید مناسب ترند زیرا در صورت خراب شدن شرکت فروشنده آن را پشتیبانی می کند.
شما می توانید دستگاه جوجه کشی خود را نسبت به هدف پرورش در ظرفیت دلخواه خریداری کنید ،اگر قصد پرورش و جوجه کشی پرندگان زینتی مانند تخم نطفه دار طوطی سانان را دارید بهتر است از دستگاه های کوچک مثلا دوازده عددی را انتخاب کنید اما اگر قصد شما جوجه کشی پرندگانی مانند مرغ های زینتی ،تخم نطفه دار بوقلمون ،تخم نطفه دار قوغاز ،تخم نطفه دار شترمرغ و یا تخم نطفه دار طاووس است بهتر است دستگاه خود را در ابعاد بالاتر انتخاب کنید.


خرید تخم نطفه دار انواع طیور 


بعد از اینکه هدف پرورش مشخص شد و دستگاه جوجه کشی خود را خریداری کردید باید به فکر تهیه تخم نطفه دار باشید.
انتخاب اینکه شما قصد دارید چه پرنده ای را پرورش دهید کاملا به شرایط محیط ،میزان علاقه ،میزان بوجه و هدف پرورش شما بستگی دارد.


جوجه کشی تخم نطفه دار طوطی سانان 


میزان در امد درپرورش هر کدام از این پرندگان متفاوت است و البته شرایط نگهداری از آنها نیز با یکدیگر فرق دارد برای مثال اگر شما می خواهید یک پرورش خانگی داشته باشید و از خانه خود بیرون نروید بهتر است کار خود را با پرورش تخم نطفه دار طوطی سانان شروع کنید ؛این نوع پرورش نیاز به جای بزرگی ندارد و نیاز شما برای فضا یک اتاق خلوت است ،دستگاه مورد نیاز برای این نوع پرورش دوازده عددی است و البته تعدادی تخم نطفه دار طوطی سانان که بسته به علاقه شما می تواند نژاد های متفاوتی داشته باشد.


جوجه کشی تخم نطفه دار پرندگان زینتی 


اگر بخواهید که پرورش خود را در محیط باغ یا حیاط منزل خود شروع کنید ما به شما پرورش تخم نطفه دار پرندگان زینتی  مانند طاووس ،مرغ های زینتی یا قرقاول را پیشنهاد می کنیم ،برای این نوع پرورش شما نیاز به یک اتاقک جهت نگهداری دستگاه و جوجه های یک روزه و محیطی برای نگهداری آنها از سن 4 ماهگی به بعد دارید،دستگاه جوجه کشی در این مورد بهتر است دارای ظرفیتی بالاتر از 48 عدد باشد.


جوجه کشی تخم نطفه دار قو و قوغاز


اگر شما دارای فضای باز و حوضچه هستید بهتر است جوجه کشی خود را با تخم نطفه دار پرندگان همچون قو ،تخم نطفه دارقوغاز  ویا تخم نطفه دار اردک زینتی  شروع کنید. این گونه پرندگان در وحله اول نیاز به مکانی دارای استخر یا حوضچه دارند تا بتوانند زنده بمانند .در مناطقی که دارای اقلیم  گرم و خشک هستند پرورش این گونه پرندگان توصیه نمی شود.


جوجه کشی تخم نطفه دار شترمرغ و بوقلمون صنعتی 


و اما اگر شما دارای ظرفیت محیطی و بوجه بالاهستید کار خود را با پرورش تخم نطفه دار بوقلمون ،تخم نطفه دار شترمرغ ،تخم نطفه دار مرغ گوشتی ،تخم نطفه دار مرغ تخم گذار و... شروع کنید. 
پرورش اینگونه پرندگان همانگونه که دارای هزینه و مسئولیت های بسیار سنگی است می تواند برای شما درآمد های کلان به ارمغان بیاورد .
به یاد داشته باشید که شروع پرورش های با ظرفیت های بالا نیاز به علم و آگاهی و تجربه زیاد دارد و اگر در این زمینه معلوماتی ندارید به هیچ عنوان سرمایه کلان وارد این بازار نکنید .
افراد کم تجربه بهتر است با ظرفیت های کم شروع و با کسب تجربه اقدام به پرورش های بزرگ و صنعتی کنند.جهت خرید تخم نطفه دار می توانید با کارشناسان شرکت رویال طیور هماهنگ کرده و از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی آنان نهایت استفاده راببرید.